מהו אי ביטחון תזונתי וכיצד אפשר למנוע אותו?

אי ביטחון תזונתי מוגדר בתור מצב שבו משק בית או יחידים לא משיגים זמינות גבוהה, מיידית ויום יומית לסוגים שונים של מוצרי מזון. כאשר מתקיים מצב של אי ביטחון תזונתי, זה אומר שהסובלים ממנו לא יכולים גם לצאת לעבודה או להתפנות לפיתוח קריירה ולימודים. יתרה על כך, אי ביטחון תזונתי מנבא בדרך כלל התדרדרות לפעולות עברייניות. עם זאת, ניתן לנסות לכל הפחות למנוע אי ביטחון תזונתי בקרב אוכלוסיות מוחלשות ולספק להם סיוע אפקטיבי.
למידע נוסף על אי ביטחון תזונתי לחץ כאן.

הדרך הנכונה למנוע אי ביטחון תזונתי היא לתת למי שסובלים ממנו כמה שיותר כלים שבהם הם יכולים להשתמש. המטרה של כלים בהקשר הזה היא לסייע לאוכלוסיות המוחלשות להתגבר על המצב של אי ביטחון תזונתי, על מנת לצאת ממנו מחוזקים יותר. עם זאת, יש להבחין בין סוגים שונים של כלים – כמו למשל תרומות לעומת התנדבות, או הכשרה לתעסוקה לעומת חלוקת שוברים, מענקים וכספים.

מהי הדרך הנכונה להתמודד עם אי ביטחון תזונתי?

החדשות הרעות הן שאין דרך אחת שמוסכמת על כל מדינות העולם בנוגע למצבים של אי ביטחון תזונתי. ברור שמצבים כאלה אינם ייחודיים לישראל ושהם קיימים גם במדינות אחרות, אולם אין מתכונת או פתרון קסם שניתן לסמוך עליהם. במקום זה, כדאי לכל חברה או מדינה לבחון את הנסיבות הקיימות של אי ביטחון תזונתי.

בדיקת הנסיבות מאפשרת להשוות בין כלים שבהם ניתן להשתמש על מנת להוציא אוכלוסיות מוחלשות ממצבים של אי ביטחון תזונתי. במקרים כאלה, מה שעושים זה לברר למשל האם נכון יהיה לעודד עוד אנשים לתרום מזמנם וממרצם, או שמא לנקוט בפעולות גיוס של תרומות, מכשירי חשמל, בגדים, מזון וכדומה.