רצפה תעשייתית – יתרונות ושימושים

היכרות עם מאפיינים שונים של רצפה תעשייתית יכולה לעזור להבין מה היתרונות ואיך משתמשים בה. קודם כל, צריך לשים את האצבע על אופן הייצור של רצפה מן הסוג הזה. בגלל שמשתמשים בחומרים סינתטיים, המשמעות היא שניתן לייצר אותה בהתאמה אישית לפי הדרישות של קהל היעד והלקוחות. בגלל שכמעט לכל פלח בסקטור התעשייתי או המסחרי יש דרישות מעט אחרות, קיימים גם הבדלים רבים בין סוגים שונים של רצפה תעשייתית.

שנית, רצפה תעשייתית שהיא בפועל רצפת בטון מחוזק דורשת תהליך יסודי של התקנה ויציקה. יציקת החומר אורכת מעט זמן, אבל התוצאות הן עמידות לשנים רבות. כמו כן, בתום ההתקנה ניתן לצפות את הרצפה עם חומר שמגן משחיקה.

 מה יתרונות הרצפה מבחינת עמידות?

יריעות PVC לדוגמא מצליחות להיות גם עמידות וגם גמישות. השילוב בין עמידות וגמישות חשוב, כי הוא מאפשר לשמור לאורך זמן על המראה של הרצפה ולתחזק אותה בקלות ובנוחות. באמצעות רצפה עמידה מן הסוג הזה, ניתן כיום לרצף את חלל הפנים או החוץ של בית העסק ולשלב יריעות וגלילי PVC גם במפעלי ייצור ואולמות תצוגה.

רצפה תעשייתית קצת שונה: היא חזקה ועמידה בפני שחיקה ועומסים, אך פחות גמישה. כפועל יוצא מכך, רצפה תעשייתית מומלצת למתחמים גדולים והיתרונות שלה הם בעיקר חוזק ואיכות שנשמרים לאורך זמן.

מבחינת תקציב, קיימים פערי מחירים יחסית גבוהים בין סוגים שונים של רצפה תעשייתית. הסיבה לפערי המחירים היא שיש גורמים שונים שמשפיעים על העלות הישירה: החל מאיכות חומרי הגלם, דרך גודל השטח ועד ההתקנה. כדי לחסוך בהוצאות ניתן לרכוש רק את חומרי הגלם המקוריים, אבל יישום מקצועי והתקנה באחריות יבטיחו ביצועים טובים יותר.