מעליות בבנייני מגורים

מעליות צריכות להיות חלק בלתי נפרד מכל בניין מגורים גבוה. כאשר בבניין יש מעל 2 קומות, עדיף להשתמש במעלית מאשר בחדרי מדרגות רגילים. על אף שהוספת מעליות כרוכה בהוצאה כספית מסוימת, היא משתלמת מאוד בטווח הארוך ויש לה גם יתרונות יום יומיים.

מעבר לכך, מעליות בבנייני מגורים הן תנאי לנגישות עבור אוכלוסיות מסוימות והן יכולות להיות רלוונטיות בחלק מהתקופות גם למשפחות עם ילדים, נשים בהריון, אנשים שמתאוששים ממחלה או פגיעה גופנית וכן הלאה. מעליות חשובות כי יש להן השפעה ישירה על איכות החיים. קודם כל, המעליות חוסכות את הצורך בשימוש בחדרי מדרגות רגילים וכך הן מקצרות את משך הזמן הנדרש למעבר בין הקומות. במקביל, אפשר להשתמש במעליות כדי להוביל ולהוריד ציוד והן מסייעות גם לאנשי התחזוקה של בנייני מגורים משותפים. אם בוחנים את היתרונות הללו מנקודת מבט כלכלית, מבינים את החשיבות של המעליות ואת הערך המוסף שלהן.

למה משתלם להוסיף מעליות גם לבניין קיים?

השאלה המתבקשת היא האם משתלם לשאת בהוצאות על הוספת מעליות לבניין קיים. בחלק מהבניינים הישנים למשל אין מעלית, למרות שיש בהם רבי קומות ועל אף שלפעמים בכלל לא בטיחותי להשתמש בחדר המדרגות. במקרים כאלה, צריך לבחון את השאלה הכלכלית סביב המעליות בטווח הארוך ולא בטווח הקצר.

בטווח הקצר נדרשת הוצאה מסוימת על הוספת מעליות, אך היא מחזירה את עצמה על רקע העלייה בערך הנכס. במילים אחרות, בעזרת המעליות אפשר להשביח את הנכס ולהפוך את ההשקעה בהן למשתלמת מאוד. זה רלוונטי גם לבעלי נכסים שמשכירים את הדירות לאנשים אחרים, גם למי שרוכש דירה בבניין ורוצה להפיק ממנה תשואה וגם ליזמים או לאנשי עסקים.