מה זה תנור פיתות?

תנור ייעודי להכנת פיתות הוא חלק בלתי נפרד מכל מאפייה. בנוסף, תנורים מן הסוג הזה אפשר למצוא ברשתות גדולות של בתי קפה, במטבחים של בתי מלון, במטבחים תעשייתיים של מוסדות ציבור ועוד. למרות שבאופן עקרוני אפשר לנסות להכין מאפים בכל סוג של תנור, פיתה משובחת ואיכותית דורשת את השימוש בציוד שמתאים ספציפית לזה.

היתרון של תנור פיתות בא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר. כאשר משתמשים בתנור ייעודי על מנת להכין פיתות, יש פחות סיכוי לכך שהבצק לא יגיע לרמת התפיחה הנדרשת או שהעבודה תרד לטמיון. אם מוסיפים לזה את העובדה שאפשר כיום לשלב את השימוש בתנור כזה לצורך אפייה סיטונאית לכמות גדולה של אנשים, מבינים את היתרון של תנור פיתות.

אופן הפעולה של תנור פיתות?

השימוש בתנור פיתות מגיע לאחר השימוש במלוש לצורך פתיחת הבצק. אחרי שפותחים את הבצק לצורה של פיתות בגודל הרצוי, צריך להמתין קצת על מנת לאפשר להן להתייצב. בשלב הבא, מה שעושים זה להכניס את הבצק אל תנור פיתות מיוחד למשך כמה דקות שנקצבות מראש. מטבע הדברים, את מספר הדקות קוצבים לפי שיטת האפייה, בהתאם לסוג הבצק שבו משתמשים, לפי גודל הפיתות ועל פי פרמטרים נוספים.

הטמפרטורות הנפוצות של תנור פיתות הן של 300-400 מעלות והאפייה עצמה נעשית מהיר מאוד. לפיכך, לא כדאי להתפנות לעיסוקים אחרים במקומות רחוקים יותר מהתנור – כי ברוב המקרים האפייה נמשכת 45-60 שניות בלבד. בזמן הזה, אפשר לפקח על האפייה ולוודא שהתפיחה של הפיתות היא לפי המתכון.

לסיכום, תנור פיתות מספק מענה מקיף ומהיר עבור הכנת המאפים המבוקשים הללו. בזכות אופן הפעולה, ניתן גם לייצר פיתות בכמות סיטונאית.