האם גם אתם צריכים לבצע בדיקת מתקן חשמל?

בדיקת מתקן חשמל היא פעולה שמתבצעת על פי החוק גם בישראל וגם במדינות נוספות ברחבי העולם. ספציפית בישראל, אי אפשר לקבל למשל רישיון עסק בחלק מהתחומים אם לא מבצעים את הבדיקה הזו על ידי חשמלאי שמוסמך לכך. יתרה על כך, יש מקרים שבהם חובה על פי החוק לבצע בדיקת מתקן חשמל על מנת לחדש את הרישיון של העסק, לקבל אישור אכלוס לבניין מגורים או לתחזק בנייני מסחר ובנייני משרדים.

מצד שני, לא כל מי שמחויב על פי החוק לבצע בדיקת מתקן חשמל אכן מודע לכך. המצב כיום הוא שאי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש, אבל זה הולך ומסתבך אצל בעלי עסקים שמגלים מאוחר מדי שהם קיבלו קנסות או צפויים לעמוד בפני סנקציות ועונשים. כדי לפתור את הבעיה, מה שהכי חשוב לעשות זה להתייעץ עם בעלי מקצוע שניתן לסמוך עליהם.

מעורבות חשמלאי לפני ביצוע הבדיקה

יצירת קשר טלפוני עם חשמלאי מוסמך היא הצעד הראשון והכי פרקטי שאותו צריך לבצע אם רוצים לדעת האם יש צורך לעבור בדיקת מתקן חשמל. על בסיס ייעוץ טלפוני שבדרך כלל ניתן בחינם, אפשר להגדיל את הסיכוי לכך שהתוצאות של בדיקת מתקן חשמל יעלו בקנה אחד עם הצרכים של קהל היעד והלקוחות.

בנוסף, מעורבות חשמלאי טרם ביצוע בדיקת מתקן חשמל היא עניין חשוב גם עבור חיסכון בהוצאות. אמנם יותר חשוב שהבדיקה תהיה אמינה מאשר שהיא תהיה זולה, אבל זה לא אומר שצריך להסכים אוטומטית לשלם מחיר יקר. בפועל, יש מקום להשוות בין שירותי חשמלאי. על בסיס השוואה כזו, יודעים טוב יותר כמה אמורה לעלות הבדיקה וכמה לגיטימי לדרוש עבורה.